Fraktpolicy

Fraktpolicy

Bearbetningstider för beställningar

Vänligen tillåt 1-3 arbetsdagar (upp till 24 arbetstimmar) för att behandla och skicka din beställning efter att den har lagts.

En beställning betraktas som skickad när den överlämnas till vår fraktförare och är för närvarande på väg till din valda adress. Under högtider och toppperioder kan våra bearbetningstider förlängas upp till 7 arbetsdagar.

Beräknade leveranstider

Den beräknade leveranstiden för ditt paket avser den totala transittiden efter att din beställning har skickats till fraktören. Detta kommer att bero på många faktorer, där den viktigaste är din plats. Se de beräknade leveranstiderna:

SE - Sverige: 6-12 Arbetsdagar

Observera att under högtider och toppperioder kan fraktförare uppleva förseningar i transittiden och spårningsuppdateringar utanför vår kontroll. Om en produkt skickas över hela världen kan det uppstå oväntade tullförseningar. Detta kan öka den övergripande leveranstidsramen från det du ser ovan.

Ändringar i beställningen och korrekta leveransdetaljer?

Det är kundens ansvar att säkerställa att leveransdetaljerna är korrekta och fullständiga vid utcheckning. Ofullständiga eller felaktiga leveransdetaljer kan resultera i försenad bearbetning eller orderavbokning. För systemdetekterade adressproblem skickar vårt kundsupportteam ett e-postmeddelande för att verifiera dina leveransdetaljer inom 3 arbetsdagar efter att din order har lagts. Om vi inte får svar inom denna tid förbehåller vi oss rätten att avbryta din order.

Om du upptäcker ett fel i dina leveransdetaljer

Vänligen maila oss på ipsifyab@gmail.com inom 24 timmar efter att du har lagt din order. Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose eventuella ändringar, men vi kan inte garantera att vi kommer att kunna göra ändringar efter denna tid.

Försenad leverans?

På Aviari förstår vi att det är viktigt för dig att få din beställning i tid, och vi strävar efter att skicka ut alla beställningar så snabbt som möjligt. Men notera att det i vissa fall kan uppstå förseningar i leveransen på grund av omständigheter utanför vår kontroll.

Till exempel kan budfirmor uppleva oväntade förseningar eller problem under transporten, såsom extremt väder eller transportavbrott. I sådana fall kommer vi att göra vårt bästa för att samarbeta med budfirman för att säkerställa att ditt paket levereras så snart som möjligt.

Dessutom kan det finnas oförutsedda omständigheter som kan försena behandlingen eller sändningen av din order, såsom problem med produktens tillgänglighet, problem med adressverifiering eller förseningar i

betalningsbehandlingen. Vi kommer att meddela dig så snart som möjligt om vi stöter på några problem med din order som kan orsaka försening.

Om ditt paket är försenat?

Observera att Aviari inte ansvarar för några förseningar i leveransen som orsakas av externa faktorer utanför vår kontroll, och vi kan inte garantera exakt leveransdatum. Vi kommer dock alltid att göra vårt bästa för att hålla dig uppdaterad om statusen för din order och erbjuda all hjälp vi kan för att lösa eventuella problem som kan uppstå.

Förlorade eller stulna paket?

Vi förstår att det kan vara frustrerande att uppleva förlorade eller stulna paket under fraktprocessen. Men så snart vi överlämnar paketet till våra budfirmor är det utanför vår kontroll. Om ditt paket är förlorat eller stulet, kontakta oss på ipsifyab@gmail.com, och vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Om ditt paket är förlorat eller stulet rekommenderar vi att du kontaktar budföretaget direkt för att göra en reklamation. De flesta budföretag har en process för reklamation av förlorade eller stulna paket, och de kan kräva ytterligare information från dig för att slutföra processen. Vi kommer också att kontakta budföretaget på dina vägnar för att följa upp reklamationen och ge uppdateringar.

Observera att Aviari inte är ansvarig för förlorade eller stulna paket under fraktprocessen, och dessa fall faller utanför vår återbetalningspolicy. Vi kommer dock att göra allt vi kan för att hjälpa dig att lösa problemet. Om paketet inte hittas eller levereras kan vi erbjuda en ersättning, beroende på situationen.

I vissa fall kan budföretaget möjligen lokalisera paketet och leverera det till dig. Om paketet inte hittas rekommenderar vi att du gör en polisanmälan.

ÄNDRINGAR I FRAKTPOLICY

Aviari förbehåller sig rätten att ändra eller uppdatera denna fraktpolicy när som helst utan föregående meddelande. Det är kundens ansvar att granska den senaste versionen av fraktpolicyn innan de gör ett köp och använder våra produkter.

Genom att köpa och fortsätta använda Aviari-produkter indikerar kunderna sitt godkännande av denna fraktpolicy inklusive eventuella modifieringar som kan göras.

Uppdatering av våra policies

Vi uppmanar våra kunder att regelbundet granska denna policy för att hålla sig informerade om eventuella förändringar eller uppdateringar som kan påverka deras beställningar.

Om du har några frågor eller funderingar om vår fraktpolicy, tveka inte att kontakta oss ipsifyab@gmail.com